Mijn eerste stappen in de SAP-consultancy wereld.
Mijn eerste stappen in de SAP-consultancy wereld.
Het was een donderdag, 8 maart 2018. Ik was al een tijdje op zoek naar een eerste job voor na mijn stage, maar ik kon maar niet het bedrijf vinden waar ik getriggerd werd en een goed gevoel bij kreeg. Op weg met de tram naar school zag ik een vacature binnenkomen in mijn mailbox, hierin stond er dat Cubis, schoolverlaters zocht om te starten als SAP Analytics Consultant.
Bij het lezen van de vacature raakte ik geïnteresseerd en besloot ik contact op te nemen met Wim Van Wuytswinkel.
Al snel hadden wij een eerste gesprek en het voelde meteen goed alsof alles van een leien dakje ging. Ik had een super gevoel na enkele gesprekken met Wim en Jeroen en mocht ook actief deelnemen aan de Cubis avondsessies. Hier kwam ik in aanraking met de passie en dedicatie die de collega’s met elkaar deelden. Geweldig! Het prikkelde mij om hier mee deel van te kunnen uitmaken.
Na het vierde en laatste gesprek besloot ik om mijn goed buikgevoel te volgen en het Cubis team met veel enthousiasme te vervoegen.
Ik kreeg alle nodige informatie om in september te starten aan de BI Junior Academy. Allereerst genoot ik van een welverdiende vakantie na het afronden van mijn studies. Nog nooit eerder keek ik (tijdens mijn vakantie) zo uit naar de eerste dag van september. Het voelde werkelijk als een eerste schooldag maar dan nog spannender. Aan een warm onthaal geen gebrek. Tijdens mijn eerste werkdagen kon ik bij mijn collega’s terecht met vragen en stuurde ze me bij waar nodig.
En dan nu naar mijn allereerste project bij de klant …
Ik had geen idee waar ik terecht zou komen. Ik koos om te handelen zoals ik ben: ik begon met veel enthousiasme en liet mijn nieuwsgierigheid het overnemen van mijn ‘angsten’. Want er spookte toch wel wat onzekerheid door mijn hoofd. Wat stond er me te wachten? Zou ik het kunnen? Heb ik voldoende voorkennis? Kan ik inspelen op alle wensen van de klanten, opdrachtgevers,…
Veel vragen en uitdagingen kwamen op me af. Ik was me er al snel van bewust dat ik nog lang niet alles op de hogeschool had bestudeerd.
Het werd al snel duidelijk voor mij dat dit een wereld is van levenslang leren en dit triggerde mij enorm.
Terugblikkend op wat ik in tussentijd als consultant op de werkvloer heb geleerd kom ik op het volgende.
In onze job staat de klant en diegene hun wensen bovenaan. Alsook dat de klant steeds centraal staat. Het is aan mij om steeds tegemoet te komen en te zorgen dat de klant tevreden kan zijn. De verantwoordelijkheid die hier bij komt kijken neem ik heel ernstig en probeer ik zo goed als mogelijk tot een goed einde te brengen.
Ik kijk er enorm naar uit om in April te starten bij een nieuwe klant!
Blog by Mohamed Amajoutt